fbpx
Kritische vragen die je moet stellen voor de bouw van je website

Kritische vragen die je moet stellen voor de bouw van je website

Vaak komen wij ondernemers tegen die online nog niet gevonden worden. Ze zeggen dan al een langere tijd bezig te zijn met zoekmachineoptimalisatie (SEO), maar dat dit nog niet helpt. Wat blijkt: de basis zoekmachine-informatie is nog niet ingevuld. Blijkbaar vindt websitebouwer de online vindbaarheid van zijn klanten niet belangrijk.

Het is eigenlijk iets dat de websitebouwer zelf moet doen: maar stel deze kritische vragen tijdens jullie eerste gesprek. Daag websitebouwers uit, maak het ze moeilijk en zet ze aan het denken.

1. Hoe ga jij ervoor zorgen dat ik goed gevonden wordt?
En laat ze dan niet met termen strooien als: “Wij zorgen ervoor dat je door middel van onze speciale zoekmachineoptimalisatiemethodes bovenaan komt in Google”. Snap jij dan wat ze zeggen? En hoe kunnen zij dat waarmaken? Je kan nooit 100% garanderen dat jij bovenaan in Google komt. Dat kan soms een flinke hersenkraker zijn, vraag aan je websitebouwer of hij / zij dit in Jip & Janneke taal uit kan leggen.

2. Hoe ga jij mij ondersteunen om online succesvol te zijn?
Soms heb je gewoon even een zetje nodig om met je website aan de slag te gaan. Wie gaat je dat zetje geven? Het zou prettig zijn als jouw websitebouwer je activeert om online actief te zijn en geregeld even met je meekijkt om je wat tips te geven.

3. Kan ik zelf iets doen om mijn online vindbaarheid te vergroten?
Vraag aan jouw websitebouwer of hij / zij de website in een CMS systeem maakt (bijvoorbeeld WordPress). Op deze manier kan jij zelf ook berichten en pagina’s aanmaken. Geregeld nieuwe content schrijven op jouw website is ongelooflijk belangrijk. Misschien kan de websitebouwer die zelf elke maand doen. Kortom: kan je zelf content toevoegen of moet je elke keer naar je websitebouwer toe als je iets op de website wil hebben?

En nu kan jij aan de websitebouwer deze vragen stellen, maar een goede websitebouwer moet ook vragen aan jou stellen. Stelt de websitebouwer deze onderstaande vragen niet aan jou? Dan moet je je nog een keer afvragen of je wel met diegene in zee wil. Zonder antwoord op deze vragen kan jouw website nooit perfect afgestemd zijn op de (potentiële) bezoekers.

  • – Waarom ben jij beter dan jouw concurrenten?
  • – Wat wil je bereiken met jouw website?
  • – Beschrijf wat jij graag op je website terugziet.
  • – Wie is jouw doelgroep?
  • – Welke actie moet een bezoeker uitvoeren op jouw website (call-to-action).

En zo zijn er nog wel meer vragen die helpen met bepalen hoe jouw website eruit komt te zien. Het bouwen van een goede website kan veel denkwerk en tijd kosten. Als je zelf niet echt weet waar je moet beginnen, laat je dan niet afschrikken door alle grote prijzen van een websitebouwer die online genoemd worden. Bel ons gratis op 085 301 9992 en vraag ons al jouw (kritische) vragen. Wij denken graag met jou mee. Dit kost je helemaal niets en is ook nog eens gezellig.

Wij houden ervan als je ons hele moeilijke vragen stelt. Dat houdt ons scherp, en misschien leer je er zelf ook iets van. Zo kunnen we elkaar helpen. Daag ons eens uit!