De 8 grootste blunders die je op je website kan maken

In dit blogbericht duiken we in de wereld van website- en webshopontwikkeling en delen we de meest voorkomende fouten die bedrijven maken bij het bouwen en beheren van hun website. Van pop-ups tot automatisch afspelende video’s: we onthullen de valkuilen die je moet vermijden om je website gebruiksvriendelijk te houden.

  1. Slechte navigatie
    Verwarrende navigatie kan bezoekers ontmoedigen en frustreren, wat resulteert in een hogere bounce rate en lagere conversies. Een duidelijke en intuïtieve navigatiestructuur is essentieel om bezoekers gemakkelijk door je website te leiden en hun te helpen de gewenste informatie te vinden.
  2. Slechte mobiele website
    Met het groeiende aantal mobiele gebruikers is het hebben van een website die niet goed wordt weergegeven op smartphones en tablets een grote afknapper. Bezoekers zullen snel afhaken als ze moeten zoomen en scrollen om de inhoud te bekijken, waardoor je potentiële klanten verliest en je bounce rate stijgt.
  3. Lange laadtijden
    Studies hebben aangetoond dat bezoekers weinig geduld hebben als het gaat om het laden van webpagina’s. Want zeg eerlijk, als we lang moeten wachten op een website dan klikken we wel een andere aan. Een trage website kan leiden tot lagere posities in zoekmachines, waardoor je zichtbaarheid en conversies worden beïnvloed.
  4. Gebrekkige content
    Content van lage kwaliteit of inhoud die niet relevant is voor je doelgroep kan het vertrouwen van bezoekers beschadigen en hun ervan weerhouden om terug te keren naar je website. Het produceren van waardevolle en relevante content is heel belangrijk om de betrokkenheid te vergroten en je autoriteit op je vakgebied te vestigen.
  5. Onvoldoende SEO-optimalisatie
    Het niet optimaliseren van je website voor zoekmachines kan leiden tot een lage zichtbaarheid en moeilijkheden om gevonden te worden door potentiële klanten. Door de meest belangrijke SEO technieken toe te passen kan je de posities in zoekmachines verbeteren en meer organisch verkeer naar je website leiden.
  6. Automatisch spelende video’s
    Automatisch afspelende video’s of geluiden kunnen bezoekers irriteren. Vaak weten bezoekers niet direct waar dit vandaan komt. Probeer dit dan ook altijd te vermijden. Geef bezoekers de controle over wat ze willen bekijken of beluisteren door ze de optie te geven om media handmatig af te spelen.
  7. Pas op voor te veel verschillende lettertypen en kleuren
    Het gebruik van te veel verschillende lettertypen en kleuren kan de consistentie en professionaliteit van je website omlaag halen. Kies passende lettertypen en kleuren die bij je merk passen en houd hieraan vast voor een samenhangende uitstraling.
  8. Pop-ups
    Pop-ups kunnen effectief zijn om de aandacht van bezoekers te trekken, maar te veel pop-ups kunnen als opdringerig worden ervaren en de gebruikerservaring negatief beïnvloeden. Beperk het gebruik van pop-ups tot alleen de belangrijkste en meest relevante momenten, zoals bij het verlaten van de website of na een bepaalde tijd van inactiviteit. Geef bezoekers ook altijd de mogelijkheid om pop-ups makkelijk te sluiten.

Met de juiste strategieën en aanpak kunnen deze fouten makkelijk worden vermeden waardoor je website de omzet kan verhogen. Klaar om de volgende stap te zetten? Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe we jou kunnen helpen om van je website een succes te maken!

Waarmee kunnen wij je helpen?

Meerdere antwoorden zijn mogelijk.

Wat is de naam van je bedrijf?

Wat is de naam van het bedrijf waar je voor werkt, of de naam van je eigen bedrijf natuurlijk!

Wat is jouw naam?

Met welke naam mogen wij je aanspreken?

Dankjewel, waar mogen we de prijsindicatie naartoe sturen?

We sturen je geheel vrijblijvend een prijsindicatie. En nee, we spammen niet. Daar houden we zelf ook niet van.