Zo zorg je voor terugkerende klanten op jouw webshop

Hoera! Je hebt een bestelling binnen. De klant heeft wat besteld en krijgt het thuis geleverd. Helemaal prima. Op naar de volgende! Toch? Of is er een manier om de kans te vergroten dat de klant nog een keer bij jou terugkomt? Je raad het al: die is er! Anders zouden we geen blog maken met deze titel natuurlijk. Een aantal tips die je direct kan gebruiken om ervoor te zorgen dat klanten sneller terugkeren naar jouw webshop.

  1. Maak gebruik van marketing automation
    Heeft jouw klant de bestelling ontvangen? Stuur na een week een automatisch mail met de vraag of de klant jou wil beoordelen. Laat af en toe je naam zien in een nieuwsbrief, stuur een kortingscode na twee maand. Laat weten dat je er nog bent. Maar doe het niet te vaak. Gewoon af en toe.
  2. Zet remarketing in
    Iemand heeft op jouw webshop gezeten. Helemaal mooi! Je kan nu remarketing inzetten om ervoor te zorgen dat de bezoeker jouw naam nog een keer ziet. Een specifieker voorbeeld: iemand heeft een bestelling afgerond en komt op de bevestigingspagina. Je kan nu registreren (door middel van een cookie) dat diegene een bestelling heeft afgerond.
    Je kan nu een advertentie maken bij Google en ervoor zorgen dat diegene na een maand langzaam weer advertenties van je shop te zien krijgt.

    Dit zorgt ervoor dat de bezoeker herinnert wordt aan jouw webshop, en hopelijk nog een keer wat bij jou gaat halen. Zet bijvoorbeeld een kortingscode in de advertentie. Overtuig diegene om nog eens terug te komen.
  3. Loyaliteitsprogramma (digitale stempelkaart)
    Beloon je klant voor het terugkomen. Maak bijvoorbeeld een loyaliteitsprogramma. Werk bijvoorbeeld met een puntensysteem, of een stempelkaart. Voor iedere bestelling krijgt de klant punten of een digitale stempel. Heeft de klant zoveel punten of stempels? Dan krijgt de klant daar iets voor terug.

    Dit activeert de klant om nog een keer terug te komen.

Natuurlijk zijn er meerdere manieren om klanten terug te laten keren. Maar de bovenstaande drie werken in de praktijk altijd goed, en zijn heel gericht te implementeren.

Welke tips gebruik je al? Of welke zou je eventueel willen gebruiken? We vinden het altijd leuk om hier over te babbelen. Bel of mails ons gerust 🙂

Succes!

Waarmee kunnen wij je helpen?

Meerdere antwoorden zijn mogelijk.

Wat is de naam van je bedrijf?

Wat is de naam van het bedrijf waar je voor werkt, of de naam van je eigen bedrijf natuurlijk!

Wat is jouw naam?

Met welke naam mogen wij je aanspreken?

Dankjewel, waar mogen we de prijsindicatie naartoe sturen?

We sturen je geheel vrijblijvend een prijsindicatie. En nee, we spammen niet. Daar houden we zelf ook niet van.