Waarom het uitbesteden van je website veel geld op kan leveren

Zelf een website maken is helemaal niet lastig. Tegenwoordig zijn er genoeg (online) programma’s waarmee je jouw eigen website zo in elkaar zet. Iedereen kan nu makkelijk een goede website maken, toch?

Nee. Dat is, kort en krachtig, het antwoord op de bovenstaande vraag. Natuurlijk is het mogelijk om zelf een website te maken die er een beetje uit ziet zoals jij dat wil, maar krijg je dan ook echt een website die doet wat die moet doen?

Zelf een website maken of laten maken: wat is het verschil?
Als je zelf een website maakt dan kan je deze inrichten hoe jij dat wil, maar veel aspecten (die ongelooflijk belangrijk zijn) zie je al heel snel over het hoofd. Zo moeten bijvoorbeeld de teksten op een website dusdanig geschreven zijn dat Google deze makkelijk kan lezen. Als dit niet het geval is dan zal jouw website niet goed (lees: helemaal niet) gevonden worden.

Veel online tools zeggen dat de SEO (zoekmachineoptimalisatie = beter gevonden worden) ‘inbegrepen’ zit bij het pakket. Maar een goede SEO kan je niet zomaar even ’toevoegen’ aan een website. Daar is mensenwerk voor nodig. Een groot deel hiervan bestaat uit het schrijven van slimme teksten. Ook speelt het technische aspect van een website mee. Denk bijvoorbeeld aan de grootte van foto’s en andere media, de verhouding tussen beeld en tekst en de meta-tags. Begin je je nu af te vragen wat in vredesnaam meta-tags zijn? Dan is dat precies het punt dat ik duidelijk wil maken :)!

Het kan dus (alleen al om goed gevonden te worden) een tijdrovende klus zijn om goede teksten te schrijven voor op jouw website. Maar natuurlijk is SEO niet het enige waar rekening mee gehouden moet worden.

Schoenmaker blijf bij je leest

Dus, als ik je een tip mag geven wanneer je zelf een website wilt maken: verdiep je in de techniek van de website, verdiep je in wat de beste manier is om verkopen via jouw website te realiseren en verdiep je in zoekmachineoptimalisatie.

Achteroverleunen als je website klaar is, is er niet bij! Nadat je website klaar is ga je starten met de online marketing van je website. Het is vaak de bedoeling om namelijk van bezoekers klanten te maken. Een perfect op de website afgestemde online campagne kan hiervoor zorgen.

Een goede website is een slimme investering

Wij zeggen altijd dat jouw website een investering is, en dat is ook zo. Althans, dat moet het wel worden. Zodra jouw website af is dan is het de bedoeling dat de website resultaat gaat leveren. Van tevoren moet je jezelf een paar vragen stellen: Wat wil ik met mijn website bereiken? Wie is mijn doelgroep? Hoe ga ik de doelgroep benaderen? De call-to-action: wat moeten bezoekers op jouw website doen?

Wij zijn er van overtuigd dat elke website die wij bouwen zichzelf gaat terugverdienen (en dat is tot nu toe altijd gelukt!). Laat ons jou helpen. Je kan ons gratis bereiken via de telefoon of per e-mail. We geven je dan graag gratis tips & trics hoe jij jouw bestaande website kan verbeteren. Maak een praatje met ons, vinden we gezellig 🙂

En wees vooral niet bang: domme vragen in dit vakgebied bestaan niet. Ook kritische vragen, stel ze. Daag ons uit, maak het ons moeilijk. Op die manier kunnen we ongekende resultaten behalen.

Waarmee kunnen wij je helpen?

Meerdere antwoorden zijn mogelijk.

Wat is de naam van je bedrijf?

Wat is de naam van het bedrijf waar je voor werkt, of de naam van je eigen bedrijf natuurlijk!

Wat is jouw naam?

Met welke naam mogen wij je aanspreken?

Dankjewel, waar mogen we de prijsindicatie naartoe sturen?

We sturen je geheel vrijblijvend een prijsindicatie. En nee, we spammen niet. Daar houden we zelf ook niet van.