Vragen om te stellen aan jouw nieuwe websitebouwer

Afgelopen tijd kwamen wij veel ondernemers tegen die ineens druk bezig zijn met hun website of webshop. Maar vaak horen wij: ‘Ik word niet goed gevonden, maar alles staat toch goed? Mijn websitebouwer zegt van wel.’ Wat blijkt: de basis zoekmachine-informatie is nog niet ingevuld. Blijkbaar vindt websitebouwer de online vindbaarheid van zijn klanten niet belangrijk.

Het is eigenlijk iets dat de websitebouwer zelf moet doen: maar stel deze kritische vragen tijdens de eerste gesprekken. Wat verwacht je van jouw websitebouwer, en waar ben je echt naar op zoek. Uiteraard, je wil een mooie website of webshop. Maar waarom? Wil je meer leads? Wil je online je omzet vergroten? Maak het concreet.

1. Hoe ga jij mijn online zichtbaarheid vergroten?
En laat ze dan niet met termen strooien als: “Wij zorgen ervoor dat je door middel van onze speciale zoekmachineoptimalisatiemethodes bovenaan komt in Google”. Snap jij dan wat ze zeggen? En hoe kunnen zij dat waarmaken? Je kan nooit 100 procent garanderen dat jij bovenaan in Google komt. Dat kan soms een flinke hersenkraker zijn, vraag aan je websitebouwer of hij / zij dit in Jip & Janneke taal uit kan leggen.

2. Hoe ga jij mij ondersteunen om online succesvol te zijn?
Soms heb je gewoon even een zetje nodig om met je website aan de slag te gaan. Wie gaat je dat zetje geven? Het zou prettig zijn als jouw websitebouwer je activeert om online actief te zijn en geregeld even met je meekijkt om je wat tips te geven.

3. Kan ik zelf iets doen om mijn online vindbaarheid te vergroten?
Vraag aan jouw websitebouwer of hij / zij de website in een CMS systeem maakt (bijvoorbeeld WordPress). Op deze manier kan jij zelf ook berichten en pagina’s aanmaken. Geregeld nieuwe content schrijven op jouw website is ongelooflijk belangrijk. Misschien kan de websitebouwer die zelf elke maand doen. Kortom: kan je zelf content toevoegen of moet je elke keer naar je websitebouwer toe als je iets op de website wil hebben?

En nu kan jij aan de websitebouwer deze vragen stellen, maar een goede websitebouwer moet ook vragen aan jou stellen. Stelt de websitebouwer deze onderstaande vragen niet aan jou? Dan moet je je nog een keer afvragen of je wel met diegene in zee wil. Zonder antwoord op deze vragen kan jouw website nooit perfect afgestemd zijn op de (potentiële) bezoekers.

  • Waarom ben jij beter dan jouw concurrenten?
  • Wat wil je bereiken met jouw website?
  • Beschrijf wat jij graag op je website terugziet.
  • Wie is jouw doelgroep?
  • Welke actie moet een bezoeker uitvoeren op jouw website (call-to-action).

En zo zijn er nog wel meer vragen die helpen met bepalen hoe jouw website eruit komt te zien. Het bouwen van een goede website of webshop kan veel denkwerk en tijd kosten. Als je zelf niet echt weet waar je moet beginnen, doe ons gewoon een belletje of stuur ons een mail. We denken graag met je mee!

blog

Wat heb je voor ons in petto?

Tickets klaar, riemen vast. Het is tijd om je merk mee te laten vliegen met de creatieve Bijenkolonie. Een goede samenwerking vinden we, net als bij Bijenkolonies, ontzettend belangrijk. Jij hebt de kennis van de branche, en wij van online. Let's go! ☕

bzzz...

Liever iemand spreken? Bel +31 85 301 9992.